– Hvordan får man skabt en motivation til at blive dygtigere, selvom man allerede er i toppen af klassen rent fagligt? Der skal være plads til alle i et læringsrum, og de dygtigste elever bliver ofte sat under etiketten ” De klarer sig nok”, men det gør de desværre langt fra altid.

1. Didaktik for de dygtigste

Får du udfordret de dygtigste elever i den daglige klasseundervisning, eller får de som oftest mere af det samme faglige stof? Mangler du ideer til, hvordan du får løftet hele klassen fagligt, og får alle elever til at ville stå på tæer?

På denne workshop får du præsenteret en didaktisk metode, som kan være med til at løfte hele klassen fagligt, og som tilgodeser de talentfulde elever også. De dygtigste elever har også krav på at blive dygtigere, ellers risikerer vi, at de mister deres motivation for læring. At de hænger i gardinerne, forstyrrer undervisningen eller mister lysten til faget.

Lær hvordan man ved en implementeret talentundervisning kan tilgodese alle elever og få dem til at elske at stå på tæer. En undervisning som tager udgangspunkt i den højeste fællesnævner uden at tabe de svageste blot ved et lidt anderledes mindset og didaktik.