Materialebank

Talentudvikling i skolen

Materialebank

I min materialebank arbejder jeg ud fra, at alle elever arbejder i samme kontekst blot ind på forskelligt niveau. Ingen skal ”arbejde sig op” for at få lov til at lave den svære opgave. Eleverne arbejder efter deadlines, således at alle bliver i opgaven indtil deadline. Et opgør med ”jeg er færdig-kulturen” og med at arbejde ud fra et bestemt antal sider eller antal ord. Didaktikken der er brugt er min CBA-metode, som udspringer af Kirsten Baltzers ABC-princip. Hør mere herom i mine oplæg.

Vil du løfte det faglige niveau?
En didaktisk tilgang til undervisningen, hvor man underviser efter den højeste fællesnævner og ikke den laveste. Alle børn har ret til at lære, og de vil elske at stå på tæer i den daglige undervisning, hvis didaktikken og deres mindset tilrettelægges herefter.