Sparring

Talentudvikling i skolen

Sparring ifm. højtbegavede børn

Jeg yder sparring både telefonisk og skriftlig sparring pr. mail til forældre, ledelser og pædagogisk personale, som har brug for sparring i forbindelse med højtbegavede børn.

Sparring til forældre

Det kan sommetider være svært at være forældre til et barn i skolen, som er i social eller faglig mistrivsel. Det kan også være svært at komme ud med de budskaber, som man ligger inde med og få sat ord på nogle af de tanker, man har gjort sig om ens barn og om skolen.

- Er mit barn overhovedet bedre begavet en andre?
- Hvorfor kan mit barn ikke sidde stille i timerne og bare skrive pænt, når nu han er så kvik?
- Hvordan støtter jeg bedst mit barn, så hun bevarer lsten til at lære?
- Hvordan får jeg skabt et godt samarbejde med skolen?
- Skal jeg vælge en anden skole til mit barn?

Jeg er ikke en tryllekunstner, men jeg kan yde sparring til jer forældre, som forhåbentlig kunne gøre jer mere sikre i forældreskabet, samarbejdet med skolen - give jer et fundament at stå på, når I skal videre i verden med jeres barn.

Sparrig til pædagogisk personale

Hvordan håndterer man lige et barn, som opfører sig meget anderledes end de andre børn? Hvordan møder man et barn, som allerede kan læse i børnehaveklassen, der ganger med store tal og som afbryder dig hele tiden i timerne. Hvad stiller man op med alle de spørgsmål, der kommer imod en på upassende tidspunkter, og hvordan kan man tilrettelægge en hverdag i skolen/ daginstitutionen, som kan tilgodese barnets behov – fagligt og socialt?

Jeg yder sparring både mundtligt i telefonen/ skriftligt og/ eller kommer på besøg i klassen hos dig, der har brug for viden om, hvordan du takler et højtbegavet barn i skolen/ daginstitutionen.

Sparring til skoleledelser

Hvilke interne og eksterne tiltag kan man gøre, hvis man skal fremme et sundt miljø for talenterne og de højtbegavede børn i skolen?

Jeg giver gerne sparring ifm. højtbegavede børn, ved at tage på besøg på skolen, hvor jeg vil snakke med jer om, de muligheder, I som skolen kunne have for at skabe rammerne for et læringsmiljø for alle elever.

Vil du løfte det faglige niveau?
En didaktisk tilgang til undervisningen, hvor man underviser efter den højeste fællesnævner og ikke den laveste. Alle børn har ret til at lære, og de vil elske at stå på tæer i den daglige undervisning, hvis didaktikken og deres mindset tilrettelægges herefter.